Els Gegants Nous de la Plaça Nova, el Roc i la Laia, es van crear el 1992 per preservar els vells i valuosos Gegants de Sant Roc, els ge¬gants centenaris. Els nous gegants vesteixen igual que els vells, un disseny de l’any 1955, però els diferencia que ell porta una porra a la mà esquerra —com el que es va estrenar l’any 1906— i ella du una corona de metall, mentre que la corona de la geganta vella forma part de l’estructura.
El gegant representa un pretor romà i la geganta una noble dama laietana, senyors de la muralla romana de Barcelona. Van ser estre¬nats per la festivitat del Corpus del 1992. Acostumen a participar en cercaviles i festes acompanyats del nan Cu-cut i el gegantet Pippo i la geganteta Gal·la, i els grallers La Pessigolla.
Tenen un dansa pròpia, inspirada en el Ball de Santa Eulàlia, que ba¬llen per les Festes de Sant Roc i Santa Eulàlia, interpretada pels seus grallers, La Pessigolla, o per una cobla de sardanes. L’any 2006, pel centenari dels Gegants Vells, van fer un ball a quatre singular.
ROC
Alçada 4,05 metres
Pes 49 quilograms
EULÀLIA (LAIA)
Alçada 3,95 metres
Pes 42 quilograms
Any de construcció: 1992
Constructor: Manel Casserras i Boix